| | | | |

 
Referenties
..............................................................................................................................................
 
Om u een indruk te geven van de mogelijkheden, staan hier een aantal korte beschrijvingen van recente projecten:
Storingenregistratie Energiebedrijf
Voor één van de grote netbeheerders van Nederland ontwikkelt en beheert Greenbay  IT-Solutions applicaties die zich richten op afhandeling van klachten en storingen rond de levering van Energie, Water en Openbare Verlichting. De applicaties verzorgen de afhandeling van de gemelde klachten en storingen door deze te registreren, het herstelproces te initiëren en te bewaken en achteraf rapportages en managementinformatie te genereren inzake de kwaliteit van de geleverde energievoorziening. Volgens de regelgeving moeten energiebedrijven een minimaal niveau van leveringsbetrouwbaarheid borgen. Over de werkelijk geleverde kwaliteit rapporteren zij daarom aan diverse instanties.

Voor het betreffende energiebedrijf staan de applicaties centraal in het storingsproces en worden 7x24 uur gebruikt. Zo'n 1100 medewerkers hebben toegang tot de applicaties, waarvan ongeveer 250 kerngebruikers in het storingsproces. De applicaties zijn gekoppeld met onder andere SAP-ISU (billing en CRM), SAP-PI, SAP-BW, Peoplesoft (Human Resources), Microsoft Office, Field Service Automation (FSA) tools, etc.

De oplossing maakt gebruik van Delphi (gebruikersinterface), Oracle (database) en Citrix technologie (netwerkcommunicatie).

Billing in de Energie- en waterbranche
Een groot IT-dienstverlenend bedrijf doet voor een aantal energiebedrijven verspreid over het gehele land, het onderhoud en de doorontwikkeling van een billing-systeem. Het systeem bestaat uit verschillende modules met als kernactiviteit de facturering voor kleinverbruik-klanten (huishoudens). Daarnaast zijn er modules voor debiteuren, incasso, meteradministratie, facturering voor grootverbruik, meteropname en het switchverkeer. 

De liberalisatie van de energiemarkt heeft de rol van de energiebedrijven ingrijpend veranderd. Waren het vroeger monopolisten die toch hun klanten wel kregen binnen hun verzorgingsgebied, nu zijn het spelers op een vrije markt, die net als ieder ander met concurrentie te maken hebben.De bedrijven krijgen te maken met meerdere leveringsvoorwaarden, nieuwe tariefstructuren en klanten die switchen van het ene naar het andere energiebedrijf.

Greenbay IT-Solutions heeft, in opdracht van de IT-dienstverlener, een rol gespeeld in de ontwikkeling en implementatie van een geautomatiseerd berichtenverkeer in het systeem: het mutatieverkeer tussen de energiebedrijven, dat door de switchers (klanten die van energiebedrijf veranderen) wordt veroorzaakt, wordt nu volledig automatisch door het systeem verwerkt. Werkzaamheden die door Greenbay 
IT-Solutions zijn uitgevoerd zijn onder andere het ontwerpen en ontwikkelen van de nieuwe gebruikers-interfaces van het systeem en de koppeling van het systeem met CRM-applicaties zoals Amyyon en Siebel.

De oplossing maakt gebruik van Delphi (gebruikersinterface) en Corba technologie (netwerkcommunicatie).

Compleet bedrijfsproces dakgotenfabrikant
Voor een bedrijf dat polyester dakgoten en windveren fabriceert, heeft Greenbay IT-Solutions een applicatie ontwikkeld waarmee het complete bedrijfsproces (dus van offerte tot facturering) wordt geregistreerd. Alle medewerkers van de binnendienst van het bedrijf maken gebruik van de applicatie. Functionaliteiten in de applicatie zijn onder andere:

* De verkoopafdeling registreert offertes en doet de follow-up van de offertes;
* Het bedrijfsbureau plant de orders, maakt opdrachtbonnen en stickers voor de productie-afdeling;
* De productiechef registreert statusveranderingen van orders (gespoten,gereed, etc.);
* De transportafdeling plant de gereedstaande orders op transport.
* De financiële afdeling maakt facturen en exporteert de gegevens van de gefactureerde order naar Exact (boekhoudprogramma).
* Het management gebruikt de exportfuncties van de applicatie om in Excel (spreadsheet) rapportages, berekeningen, etc. te kunnen maken.

De applicatie is ontwikkeld in nauwe samenwerking met diverse betrokkenen van het bedrijf. Na de implementatie van de applicatie (en de geldende garantieperiode) heeft het bedrijf een beheercontract met Greenbay
IT-Solutions , waardoor eventuele storingen in de software op korte termijn worden opgelost, maar ook nieuwe functionaliteit als gevolg van nieuwe eisen en wensen in de applicatie worden gebouwd. De applicatie is gebouwd met behulp van Delphi (gebruikersinterface) en Microsoft SQL Server (database).